niedziela, 19 stycznia 2014

Babka waniliowo - czekoladowa

Przepis pochodzi z książki "Z kuchennej półeczki Czekolada". Ciasto kryję się tam pod nazwą "Placek czekoladowo-waniliowy" ale dla mnie jest to zdecydowanie babka, pyszna babka! Puszysta, delikatna, rozpływająca się w ustach. Przepis lekko zmodyfikowany.


Przepis na mała formę:
  • 175g cukru (użyłam mniej ze względu że dałam czekoladę mleczną)
  • 175g miękkiej margaryny
  • 1/2 łyżeczki esencji waniliowej (można zastąpić aromatem waniliowym)
  • 3 jajka
  • 225g mąki pszennej przesianej
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 50g czekolady gorzkiej (tym razem użyłam mlecznej)

dodatkowo: 
polewa, cukier puder do przybrania (moja rodzina woli "gołe" babki ;) )

Wykonanie:
Ucieramy na puszystą masę margarynę z cukrem. Dodajemy esencję (aromat) i jajka i dalej dokładnie miksujemy 2-3 minuty. Na mniejszych obrotach miksera wsypujemy porcjami mąkę ciągle miksując. Dodajemy na koniec proszek do pieczenia. Na sam koniec zwiększamy obroty i miksujemy całość jeszcze chwilę. Masę dzielimy na pół, do jednej dodajemy stopioną czekoladę i mieszamy dokładnie. Masę jasną przekładamy pierwszą do formy wysmarowanej tłuszczem i wysypanej bułką tartą, na górę wykładamy masę z czekoladą. Autor mówi by piec 190 stopni 30 minut, ja swoje ciasto jednak piekłam 160 stopni z termoobiegiem przez około 55 minut do tzw. suchego patyczka. Ciasto na chwilę pozostawiamy w uchylonym piekarniku. Po chwili wyjmujemy z formy i studzimy. Chłodne ciasto możemy obsypać cukrem pudrem lub udekorować polewą. Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz