piątek, 31 stycznia 2014

Chleb pszenny na drożdżach

Postanowione, trzeba upiec chleb. Pytanie jaki? Na pewno na drożdżach i na pewno trzeba wypróbować jakiś nowy przepis. Standardowo sięgnęłam do mojej "biblii" z przepisami z pieczywem i tak oto wybrałam ten przepis. Efekt? Przeszedł sam siebie, byłam zaskoczona! Chleb miękki, delikatny, bez wyczuwalnej nuty drożdży, chrupiąca skórka, po prostu cudo! Z resztą sami zobaczcie i spróbujcie :)





3 i 1/3 szklanki mąki pszennej*
1 i 1/3 szklanki ciepłej wody*
2 łyżeczki suszonych drożdży
1 i 1/2 łyżeczki soli

Do naczynia wlać wodę, wsypać drożdże, mąkę i sól. Wszystko razem wyrabiamy, ciasto musi być gładkie, lekko lejące ale dające się formować (w razie potrzeby podsypać mąką). Zostawiamy do wyrośnięcia. Po tym czasie odgazować i ponownie zostawić do wyrośnięcia. Kiedy podwoi objętość formujemy bochenek i zostawiamy. Przed pieczeniem możemy chleb posmarować rozkłóconym jajkiem (pominęłam). Pieczemy przez 30 - 35 minut w temperaturze 220stopni góra-dół. Chleb przełożyłam z koszyczka na rozgrzaną blachę i nacięłam.




* szklanka = 250ml

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz