poniedziałek, 13 stycznia 2014

Półkruche ciasto z truskawkami otulone ciastem babkowym

Nagle naszła mnie ochota na truskawki, na ciasto. Musiałam coś upiec, na większość ciast z truskawkami które dość często robiłam nie miałam jednak ochoty, to musiało być coś nowego, szybkiego i prostego. Wykorzystałam stary przepis który dostałam kiedyś od mamy, dodałam truskawki i całość zwieńczyłam czekoladą. Pyszności!



Składniki na małą blaszkę:

  • 1 i 3/4 szklanki mąki
  • 1/2 szklanki cukru
  • 125g margaryny/ masła
  • 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 8g cukru wanilinowego
  • 350g truskawek (użyłam mrożonych)


dodatkowo:

  • 100 - 150ml mleka


Wykonanie:
Zagniatamy ciasto z mąki, cukru, proszku, margaryny. Dzielimy ciasto na 2/3 i 1/3. Większą część wylepiamy blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia lub wysmarowaną margaryną. Na górę wykładamy truskawki (uwaga! mrożonych nie rozmrażamy). Pozostałą część ciasta miksujemy z mlekiem na płynną masę ale nie za rzadką! Wylewamy na owoce i wkładamy do piekarnika nagrzanego 160 stopni (termoobieg) i pieczemy około 50 minut. Wystudzone ciasto ozdobiłam roztopioną w kąpieli wodnej czekoladą. Smacznego!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz