czwartek, 12 grudnia 2013

Smakowite pierniczki

Przepis zaczerpnięty z tego bloga ---> klik. Postanowiłam w tym roku wypróbować jakiś inny przepis niż ten tradycyjny, powiem że się nie zawiodłam. Ciasteczka wykrawało się bez problemów, z samym ciastem też pracowało się bardzo dobrze, a efekt bardzo smaczny :) Sami spróbujcie, na początku pierniczki są twarde ale z czasem miękną :)





  • 450 g mąki (dałam ok 40g więcej)
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1/4 łyżeczki sody (zrezygnowałam)
  • 4 łyżeczki przyprawy do piernika (dałam prawie całe opakowanie)
  • 2 łyżeczki kakao
  • 1 jajko
  • 150 g miodu (dałabym na następny raz troszkę mniej)
  • 100 g masła (użyłam margaryny)
  • 150 g drobnego cukru

Cukier, miód i masło włożyć do garnka i roztopić na niewielkim ogniu.  Odstawić do ostudzenia, a następnie dodać jajko i wymieszać.  Pozostałe składniki wsypać do miski.  Dolać masę miodowo - jajeczną i dobrze wyrobić. Zawinąć w folię i schować na minimum godzinę do lodówki (lub na krócej do zamrażalnika).  Następnie ciasto wyjąć i rozwałkować na grubość około 0,5 cm. Nagrzać piekarnik do 175 stopni.   Z ciasta wycinać pierniczki i układać w odstępach na blasze wyłożonej papierem do pieczenia. Piec około 8 - 10 minut. Moje piekły się 160termoobieg 14minut.

Przepis bierze udział w akcji ---> Festiwal

2 komentarze:

  1. Śliczne pierniczki , takie kolorowe, iście świąteczne.:)
    Dziękuję Ci za udział w Festiwalu Pierniczków. Pozdrowienia:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję również za organizacje po raz kolejny tego festiwalu i cieszę się, że ponownie mogę brać w nim udział :)

    OdpowiedzUsuń