środa, 18 grudnia 2013

Kruszynka cytrynowa

Przepis zaczerpnięty z książki "100 nowych ciast przepisy siostry Anastazji". W tej ksiażce znajdziecie mnóstwo wspaniałych przepisów, parę udało mi się wypróbować, tych raczej mniej czasochłonnych. Ten przepis jest kolejnym i kolejnym bardzo dobrym ciastem z tej książki. Nie chciało mi się wierzyć, że z tak prostego przepisu może wyjść tak obłędne ciasto. Niby zwyczajne a jednak nie ;) Przekonajcie się sami :)



Składniki: (robiłam z połowy porcji w blaszce 25x25 - przepis jest na całą porcję)

  • 8 jaj
  • cukier tyle ile ważą jajka
  • margaryna tyle ile ważą jajka
  • mąka tyle ile ważą jajka
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 4 cytryny


dodatkowo na lukier:

  • 300g cukry pudru (użyłam na połowę porcji 100g)
  • 1 żółtko
  • sok z 1 cytryny
  • 1 łyżka wody


dodatkowo:

  • 200g orzechów krojonych


Tłuszcz utrzeć z cukrem, żółtkami, dodając mąkę z proszkiem, otartą skórkę z cytryny i wyciśnięty sok. Z białek ubić pianę i delikatnie wmieszać w ciasto. Ciasto upiec. Przepis nie podaje jak piec, więc piekłam 160 stopni 50minut.

Lukier: 
Składniki utrzeć i polać gorące ciasto. Następnie posypać pokrojonymi orzechami i włożyć do pierkarnika nagrzanego do 180 stopni, by lukier zastygł i przybrał biały kolor.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz